Thursday, July 16, 2009

wafiy terkurung dalam kereta...

Ya Allah pagi tadi tak boleh nak bayangkan perasaan aku bila sedar wafiy terkurung dlm kereta aku..Alhamdulillah selepas 25 minit without aircond(coz aku dah tutup engine)..wafiy selamat dikeluarkan...kisahnya mcm ni...(to pika and murni kalau terbaca ni...jgn citer kat sedara tau..esp muni jgn bgtau mak and ayah..nanti akak citer sendiri)

aku keluar nak pg giant ngan wafiy..kononnya nak tapau nasi kat satu kedai ni sebab aku suka lauk2 dia..sesuai dgn selera..aku letak wafiy kat dlm car seat dia..bibik tinggal umah sebab suruh dia siapkan keja2 umah...bila dah sampai tempat parking..aku amik tepon and purse..pastu terus keluar tanpa cabut kunci or buka tingkap..actually sebelum ni..tak pernah sekali aku tinggalkan wafiy dlm keta tanpa cabut kunci and bukak tingkap..mmg aku selalu berjaga2 dlm hal ni..sebab takut wafiy terkunci laa..entahlaa napa pagi tadi..I am SOOO careless to leave the key still attached..tanpa sedar aku tertutup pintu...and tak taulaa napa..pintu terus terlock..YA Allah..wafiy tengok jer kat aku...aku dah mula panik..but try to calm down and settle the prob ASAP...aku berdiri jer kat luar tingkap tengok wafiy..alhamdulillah wafiy tak nangis..dia duk diam jer sambil duk hulurkan Mr.Moooo(toys wafiy) and kain lampin dia kat aku...aku tepon ida yg masa tu tgh keja..nasib baik tmpt keja dekat ngan umah...ida terus pecut balik amik kunci spare...

sementara tunggu ida datang, aku duk tengok keadaan wafiy..dia ok jer..cuma muka dah berpeluh2..wafiy duk diam jer sambil pandang aku..aku risau sangat..bila tgk wafiy..air mata ni menitik2..tak dapat tahan aku..napalaa aku boleh careless sangat..i'm giving ida another 5 minutes..kalau tak sampai gak..memang lebur laa cermin keta papa ni..org dah ramai yg kerumun..ada sorg akak ni duk console aku and tepon polis..dia kata kalau tak jumpa spare key..kita pecahkan yer..aku angguk jer..(ada sorg ni pelik napa aku tak call hubby aku..duk call adik aku jer...huhuhu)..siap polis dah dtg ok..and adik aku pun sampai..umah dekat jer ngan giant..normal driving dlm 5-8minutes..tapi tadi aku rasa adik aku pecut betul..bila dpt kunci,terus bukak keta and peluk wafiy yg nampak distracted sket...ohhh...sorry sayang...mama janji tak jadi lagi..wafiy just look at me..and after a while baru dia senyum..

Ini pengajaran tuk aku...walaupun aku mmg dah extra beringat tentang ni before this..tapi terjadi gak..Allah nak menguji aku and memberi peringatan tuk aku..aku bersyukur nothing bad happen..to all mums out there..jgn laa jadi mcm aku yer..jadikan pengalaman aku ni sebagai pengajaran..dan pada semua yg menolong di GIANT,SENAWANG tadi..aku bersyukur sangat coz ramai yg concern..thank you soo much...

6 comments:

3740Journal said...

ya allah liza... nasib cepat.. next time xtra carefull oke..

Farah said...

isk nasib baik ko sedar awal2 kunci tertinggal dlm tu..tp mmg tak di galakkan tinggal baby sensorg dlm keta berkunci/tak...aku nak baya duit minyak kat petrol pam pon aku angkut afif sekali..

Unknown said...

emmm sian liza... semalam saya pun terkurungkan hamzah kat dalam bilik.. ceritanya begini... sila lawat blog saya...
http://sharewithoya.blogspot.com

~shafini said...

allahuakbar..sib baik takde pape...saba liza...mesti kecut perut ko ek...alhamdulillah takde pape..

UmiIzz said...

alhamdulillah tak ada ape2kan,tapi umi rasa bedebar2 baca cite ni.. uhuhu, rasa cam nak peluk gak dak wafiy tu

liza said...

azza: itulah..mmg kena double extra carefull

farah: mmg sedar awal sebab aku mmg kat pintu tu lagi then aku dgr pintu terlock sendiri

oya:alaa..baby hamzah pun terkurung gak..

fini: itulah syukur sgt takder apa2 and semua dapat selesai cepat

lynn: hehe...mmg saya peluk dia bebetul pastu...sedih sangat n rasa bersalah