Tuesday, August 18, 2009

Baju Raya..konvo and FRIENDS

Tahun ni for the first time, papa takder sama tuk puasa and raya..sedih sangat mama rasa..ingat lagi tahun2 lepas..bila dah nak puasa camni..kami pun sibuk beli barang2 makanan yg memudahkan tuk masak sahur cam sardin,telur asin,telur...i miss him so much..so get ready laa kengkawan,bulan posa nanti mesti akan ada entry emo coz puasa hubby takder ..hehe..

BTW,semalam mama pg Nilai3..bawak tok ma wafiy beli barang..because of H1N1, wafiy stay in the car with me..risau laa skrg ni nak jejalan..tapi Nilai3 kalau waktu2 weekdays ni mmg takder org sangat pun..jadi x laa crowded cam hujung minggu..so,terjumpa laa satu kedai ni yg jual baju melayu yg comel sangat..before this kan aku ada beli baju melayu tuk wafiy tapi lengan or kaki seluar panjang sangatlaa...getah kat pinggang ketat laa..tapi baju melayu ni dahlaa ala2 kain cotton and cun2 ngan wafiy..tak payah nak alter apa2..sukanya..tapi harga RM33..mahallaa sket..jadi mama pun belilaa satu baju raya tuk wafiy..
-seronok makan keropok-

Last saturday..my SIL murni dah selamat konvo..disebabkan wafiy tak berapa sihat..tak dapatlaa kami nak pg tengok makngah wafiy konvo...before murni pg UM,murni singgahlaa tuk bergambar ngan wafiy dengan pakai jubah..atleast ada gak gambar kenangan kan..so murni,congratulation...we are so proud of you..dah selamat jadi doktor dah..hehe..tahun ni kena bagi wafiy duit raya yer makngah...:)
-wafiy bangga ngan makngah-

-yeay-

Last sunday,lagi sekali aku tengok episod friends yg last and it still bring tears to my eyes..did i mention that i'm a die hard fan of FRIENDS..teringat lagi dulu2..masa sekolah mak aku tak bagi tengok sebab dia kata tak sesuai tuk bebudak..tapi bila dah besar and kat astro-star world duk ulang jer..aku jadilaa penonton setia walaupun dah banyak kali tengok..tiap kali tengok..tiap kali tu laa gelak..its so sad when it ends..tapi sampai bila kan diorg nak continue episodnya..rasanya aku dah kena beli laa DVD collection all ten season..lagi puas hati...

banyak karakter..aku suka JOEY..haha..the slow one..tapi yang lain pun suka gak coz each of them have their unique characters..
bila tengok gambar ni...azza,farah and siti..korg ingat tak..kita pernah bergambar camni..sebab nak tiru pose friends laa...INGAT tak???kalau tak ingat nampaknya aku kena koreklaa album gambar kat store..album2 tak kuar lagi dari packing since pindah...

ermm..oklaa..aku rasa nak post laa gambar kita tu...boleh ker??

6 comments:

Am said...

aku pun minat ngan friends ni.. tp semenjak keje, xsemapat nk tgk tv..so dah berkurang.. dedulu masa study, siap pasang poster kat bilik hehe

comelnye baju raya wafiy... syira ni xtau nak camner.. rambut xde lagik..nak pakaikan tudung, dia xmo lak ade banda kat atas kepala..

Farah said...

ingatt!!! sku pon ade gamba tu lagi k hahahah..kelaka gile letak kepala bertingkat2 macam tu..

wei canteknye baju melayu wafiy..aku bile ntah nak beli afif punye huhu..

mummy_adam said...

cantik nyer baju melayu wafiy, liza beli kedai mana ek?? nak p cari gk lah nnt.. :)

liana said...

Wah wafiy,semangatnyer dah ada baju raya.hannah punya x siap lg.kaler pepel...

3740Journal said...

cantikla baju wafiy. airyll nak macam tu aaa...

liza said...

am: amboi..ko lagi ganaz laa dari aku..siap letak poster..hehe..wafiy pun tak suka pakai menda atas kepala..mesti syira comel pakai baju kurung..

farah: ko pun ingat ekk gambar tu..kelakar kan..belilaa satu baju melayu tuk afif..mesti ensem afif nanti..

ena:nanti awak pg tengoklaa yer kedai yg saya ckp tu..

liana:hannah punya purple yer..wafiy punya biru..sama ngan mama..tapi tahun ni sebenarnya tak kisah warna apa sebab papa tak der..huhu

azza:belilaa tuk airyll gakk..:)