Tuesday, September 1, 2009

good news and the bad news

the good news is....Hubby is coming home tomorrow nite..yeay..yeay..nampaknya dapatlaa berpuasa n beraya ngan hubby tersayang..hehe..pasni dah takderlaa entry emo berkenaan hubby di bulan mulia ni..memandangkan sea staff yg rank hubby ramai yg tengah standby jadi waktu belayar jadi 2 bulan jer..sebelum ni 4 bulan...but with gud news,come the bad news...

1. Since hubby just boleh belayr 2 bulan jer..jadi pepaham jer laa..gaji pun baru dapat 2 bulan..pastu cuti mmg ciputlaa duit..huhu..

2. Company hubby confirm that sea staff tak dapat bonus this year..nampaknya tak merasa laa bonus mcm tahun2 sebelumnya..tapi staff darat yg keja kat ofis dapat bonus..

3. And coz hubby is coming back..n we gonna have to wisely spend our money..so no raya shopping anymore..means NO nilai 3 yer kengkawan..aku mintak maaf sangat kat azza,farah and siti..tak dapat nk pergi belikan baju melayu tuk anak2 korg..sebab aku ni kalau pg nilai 3 mesti tershopping barang aku sekali..confirm hubby tak bagi pergihuhu..sorry yer...

ok sudah tentang hubby,aku nak citer pasal kawan aku plak..Tahniah to Tip yg telah naik pangkat ke gred 44..tapi yg sedihnya..tip dipindahkan ke Kuching,Sarawak..huhu...jauhnya kita terpisah..so sebelum tip pg,dapatlaa kami jumpa coz aku menawarkan diri tuk antarkan barag2 tip ke rumah dia..mulanya tip nak letak kt umah akak dia jer tapi memandangkan aku pun dah lama tak jumpa parent dia..aku pg umah tip kat johor jer laa..ini first trip wafiy ke johor..dari senawang, kitaorg sampai pontian dalam 2 jam suku drive..mama yg drive..si wafiy tido dlm car seat..aku cakap kat hubby..pasni bolehlaa kira bercuti ke kuching..hubby iyer kan jer laa..hehe



me and tip..my dear friend since we are destined to be roomate first year@UKM

3 comments:

Farah said...

ala takpela liza..tak kisah pon..time2 mcm ni mmg kena spend wisely..time aku dulu every cent yang kuar di kire hahaha..aku pon pernah merasa gak camni..

yang penting skang ni hubby ko selamat di dakapan yg tersayang cewaah!

3740Journal said...

ala..baru ingt nak baju raye cantik. aku usya kt kl takdela yg berdesign mcm tu. semua plain. takpela.. next time. best aa dpt raye ngn hubby. hehe

Elyn Sani said...

x pe goodnews lai penting tu!!