Saturday, January 9, 2010

UPDATES...

wah..lamanya aku menyepi..banyak menda yg jadi sebenarnya n aku agak sibuk..tapi itu bukannya sebab utama aku tak update blog..tiap2 hari aku duk jenguk blog kengkawan tapi takder mood plak nak coret apa2 kat sini..jadi aku citer start dari yg aku balik kelate yer...

- suka gambar ni:) -


-tok ma sibuk berkebun,diorg berdua ni pun sibuk nak tolong-

alhamdulillah setelah hampir setahun tak drive sendiri balik kelate,aku berjaya gak sampai setelah 7 jam drive..penat oo..dahlaa kena berenti menyusu wafiy yg agak cranky sikit masa kat area pahang tapi sampai jer gua musang terus tido sampai umah..wafiy ni saja jer manja2..maklumlaa tok ma ada nak melayan kerenah dia..dah kurang disiplin ko yer anak..bila tok ma balik..kena disiplin balik ni..

suka sangat dapat balik umah tapi aku tak kemana pun..duk melepak kat umah je..ada laa pergi pasar..hehe..sempat gak sambar 2 tudung baru yg mana satu tu hangus berlubang aku buat masa aku iron..hampesss..wat rugi duit jer aku ni..dahlaa warna nya cun..wafiy pun bukan main seronok lagi balik kg..maklumlaa dapat main kat laman yg ada ayam laa...itiklaa..siap ada kawan anak jiran yg duk layan dia main..memang heaven laa anak teruna aku tu..

then on 27dec aku ngan adik2 aku n semestinya wafiy geraklaa balik senawang..punyaa laa banyak keta..maklumlaa cuti krismas..naik lenguh kaki aku menekan brek..setelah 10 jam barulaa sampai..pergghhh..mmg mencabar kewibawaan betul..yg aku peliknya..aku tak rasa mengantuk pun mcm dulu2 aku drive..mmg bertenaga jer except kaki yg agak lenguh..adakah ini penangan BIDADARI?

Adik aku ngan wife dia pun ikut balik senawang gak sebab dia ada interview naik pangkat kat misc..jadi lama gaklaa diorg berdua lepak umah..last sunday baru balik kelate semula..so sepanjang adik aku ada tu..adalaa beberapa tempat yg aku bawak diorg jalan..sepanjang minggu ni..pepagi aku ada kelas tuisyen so wafiy adik aku n adik ipar laa yg jagakan..wafiy seronok main ngan pakngah n makngah dia sebab diorg ni duk layan jer bagi apa yg dia nak..
-my sis in law yg tgh preggy 3 bulan-

-we @ Ulu Bendul-

mula2 kitaorg pergi ulu bendul...aku ni dah lama tak dtg sini..nama saja 10-15 minit drive dari umah n mmg lalu pun tiap kali balik uman mentua tapi sebab hubby selalu takder mmg terbantut niat nak mandi sini..wafiy laa yg paling seronok nampak air..dia main air sampai mengeletar sejuk n biru..amik ko..mama suruh naik ko nangis last2 dia surrender sendiri..tak sangup dah tahan sejuk..hehehe...masa baru sampai ulu bendul tu,makcik aku yg baru bersalin telefon n tanya pasal breastpump..dia tanya aku pakai jenis apa n beli kat mana...dia nak beli..memandangkan aku takut dia rush nak guna n main beli jer yg tak best aku decide bg dia pinjam spectra 3 aku..huhu..sedih nak berpisah ngan harta kesayangan aku ni tapi aku pun dah tak guna sekarang jadi dgn rela hatinya aku bagilaa makngah aku guna..memandangkan aku ni anak buah yg baik,aku pun mengofferkan diri tuk hantarkan ke umah dia kat putrajaya pump itu..lagipun aku tak tengok lagi cousin aku yg terbaru tu..FYI,makngah aku ni kawin ngan mamat arab dari algeria..jadi agak excited tuk tengok anak dia..

so inilah dia zinab...comelkan..???hehe..aku tak ingat nama penuh dia sebab panjang n pelik sikit..bila tengok baby girl ni..hati ni tergedik sangat nak bagi wafiy adik..huhuhu...wafiy punyalaa jeles bila aku pegang baby..pandang semacam jer kat baby yg comel tu..aduhh sayang..camner ko nak jadi abang long nii???
esoknya plak...kami ke PD plak..bertambah seronok wafiy main air..tapi tak lepak lama pun kat sini..balik umah n tido..malam tu kami ke expo yg dekat ngan umah aku..betul2 sebelah giant senawang..kecik jer tapi bolehla duk layan main game yg ntah apa2 tu..ada satu game ni..baling gelang kat paku..ada 13 gelang semuanya..kitaorg yg besar berempat ni baling satu pun tak masuk..wafiy baling satu,terus masuk..jadi wafiy dapat tweety kecik..

-we @ PD-

-wafiy dapat tweety-

pastu the big news..papa balik 6 Jan..wah seronoknya..punyalaa sibuk aku mengemas umah sebab tak tahan telinga kalau dengar hubby bebel..hehehe..aku ngan wafiy amik hubby kat LCCT..seronoknya jumpa buah hati..tapi yg tak bestnya..17JAN ni..hubby kena naik kapal balik..deliver kapal misc kat korea...huhuhu..kejapnya kita dapat jumpa..tapi aku redha..hubby pergi carik rezeki..so sementara ada masa ni,kita spend sesama yer sayang..jadi esok iaitu ari sabtu..insyaallah kami dan keluarga mentua akan ke tiara beach resort PD n stay a night there..yeayyyy..cuti2 keluarga...nanti aku citer apa kami buat kat sana plak..
-layan makan prosperity burger yg pedassss tapi yummyyy itu di laman-

oklaa..dah ngantuklaa...hubby plak tak balik lagi ni..pergi main futsal kat seremban 2..sejak duk senawang ni..hubby dah ada kawan tuk hang out tapi yg sedihnya aku plak yg jauh ngan kawan...kengkwan semua, aku rindu korg..datanglaa jenguk aku disini..aku janji aku masak sedap2 tuk korg..eh oklaaa..sebelum wafiy jaga n tercari2 aku, baik aku join dia tido..nite semua..

p/s: rumput di laman dah ditanam..nanti aku update pic

4 comments:

Farah said...

aku dah agak dah..jarang update mesti sibuk layan fitri ni hahaha takpela kitorg kasik chance la kat ko liza..nanti aku datang sana ko masak sedap2 tau..maybe bulan 2 ni aku bercuti2 ke melaka ngan famili..kalau sempat leh aa menyinggah senawang

Am said...

fitri nampak kurus la.. ok, jgn risau..nnt aku g sana...tp kena confirm dengan boss dulu bila bleh pg sbb aku tgh sibuk bt preparation adik aku kawen raya cina ni..lepas2 tu dah free sangat hehe

Marsha~ said...

seronoknyeeeeeeeeeee wafiy papa dia dah balik... awak org kelate ek liza? larat ek drive jauh2.. heheh

liza said...

farah:haha..bagi chance laa ka aku..kejap jer ni fitri balik..ahad ni kena belayar balik dah

am:dia memang dah kurus sket..dia kata keja banyak sampai lupa makan tapi sejak balik ni kejanya makan jer..hehe..jemoputlaa ke umah yer

marsha:mmg anak jati kelantan..dari dulu lagi dah biasa drive balik sana sebab tak suka naik ketapi or bus..mmg wafiy seronok papa ada tapi ahad ni papa nak pergi balik dah..huhu