Monday, July 13, 2009

make over..hadiah..tricycle

(FIRSTLY...SORRY FARAH..TAK EMAIL KO..AKU TAKLEH BUKAK YAHOOMAIL AKU)

aku dah selamat mengecat umah....the first step done already..pasal sarung kerusi and langsir..tunggu dulu laa..(nasihat am..alang2 nak buat..buat yg best terus)...so aku rasa tak penting lagi..biarlaa dulu...mana tau ada rezeki dapat sofa baru terus...hahahaha...

see the pic..tengoklaa perubahan yang berlaku cuma dengan perubahan warna..jom cat umah gak..do a makaeover by your own..tak susah pun mengecat sendiri..kalau aku yg first time mengecat boleh buat..org lain pun boleh..cuma perlu kesabaran..thanks to both my sis for helping out..

-before: ruang tamu yg sangat laaa busan-
-after: walaupun still lagi guna kusyen sama but the look is radiant-

-before: warna dining yg warna mendatar jer-
-after: the view change with orange features wall+baby yg tak nak pakai baju lepas mandi-

-before-

-after-

berkenaan dengan siling aku yg retak tu..alhamdulillah dah dibaiki..its as good as new..no sign of damage dah..duit yg RM3k berkenaan grill tu pun aku dah dapat..leganya hati bila hal2 camni selesai..sekarang ni selepas projek mengecat selesai..fokus aku pada laman plak..
semalam jugak selepas penat mengecat..aku tanam 3 jenis pokok kat laman umah..plannya pasni nak meracun(tuk bunuh rumpai2 jahat), then mencangkul dan gembur2 kan tanah..pastu letak top soil and pasir...ini adalah preparation untuk menanam rumput..jenis rumput belum decide lagi..details berkenaan cara tanam rumput dan jenis2 rumput aku share nanti yer..gud for others yg berminat nak hias sendiri laman...nak kena carik racun and cangkul yg best ni..cangkul aku kecik sangat..sakit tangan bila guna.

another updates..hadiah dari isabelle untuk daddy's dearest contest dah sampai..thank you so much isabelle..the gift is wonderful..
dan memandangkan mama dah plan tuk bagi wafiy tricycle tuk besday wafiy..here it is..wafiy's present..wafiy suka sangat..pagi n petang duk ajak bibik bawak jalan..pepetang mama laa amik turn tuk bawak jejalan..pagi2 mama duk online..hehehe...ermm, wafiy batuk2 sikit tu..jangkit ngan bibik..dah lama anak mama tak sakit..percayalaaa susu ibu membuatkan sistem imun ank anda kuat..so,do support breastfeeding..

2 comments:

Farah said...

haaaa...kan bertambah cun tu bile dah cat..ala sofa ngan langsir tu pelan2 pon takpe..

alamak wafiy dah dpt tricycle la..amboi makin rajinla ke taman ni..

3740Journal said...

lawa la rumah ko.. bile nyer housewarming party ni..