Showing posts with label Future. Show all posts
Showing posts with label Future. Show all posts

Saturday, March 13, 2010

surat cinta istimewa untuk en.fitri

sayang,
hari ni mama nak wat entry ni special tuk papa..maybe lately,mama dah jarang tulis surat cinta tuk papa..ingat tak masa kita bercinta dulu,mama selalu tulis surat cinta yg ada cop bibir mama...hehehe..romantik habislaa tu ingat bila sapu lipstik kat bibir n kiss surat tu..dah lama mama tak buat camtu..mama ni tak pandai gak menda2 romantik ni..kita sama jer...jenis straight forward..but we are happy together.
tiap hari mama bersyukur dapat jadi suri hati papa dan mama pada wafiy..u make my life complete..you are so understanding..
~~~bila mama mengeluh penat kerja n malas nak bangun pepagi..papa kata,berhenti jer laa kerja..duk umah jaga anak..
~~~bila mama kata nak pergi bercuti dengan kawan sebab tension..papa kata pergilaa sayang..asalkan jaga diri..
~~~bila mama kata mama rindu sangat kat papa sampai nangis2..papa telefon mama selalu and layan mama berYM walaupun masa tu papa sangat sibuk n penat sangat kerja seharian..kekadang sampai papa tertido masa borak dgn mama..
~~~bila mama rasa tak mampu lagi tuk menahan sakit lahirkan wafiy..papa bagi semangat..and be there for me..support me
~~~bila mama penat nk temankan papa drive time balik kelantan..papa kata tidurlaa sayang,tak apa papa ok jer..
~~~bila mama kata tension duk umah n tak ada kawan,papa suruh jer mama buat apa yg mama suka..join kelas aerobik ke..shopping ke..jumpa kawan ke...
~~~bila mama mintak nk kitchen cabinet..papa kata papa akan usahakn carik duit...mama pilihla design mana yg ok
TAPI napa bila mama ajak pergi jalan ke australia papa kata..giler ke awak..heheheheheheh

terima kasih papa for everything...i love u sooo much...muaaahhh..lagu celine deon because u love me is the best song describing who you are to me..every single word showed how much u mean to me.
-WE LOVE YOU PAPA-
Because you Love me
For all those times you stood by me
For all the truth that you made me see
For all the joy you brought to my life
For all the wrong that you made right
For every dream you made come true
For all the love I found in you
I’ll be forever thankful baby
You’re the one who held me up
Never let me fall
You’re the one who saw me through through it all

You were my strength when I was weak
You were my voice when I couldn’t speak
You were my eyes when I couldn’t see
You saw the best there was in me
Lifted me up when I couldn’t reach
You gave me faith ’coz you believed
I’m everything I am
Because you loved me

You gave me wings and made me fly
You touched my hand I could touch the sky
I lost my faith, you gave it back to me
You said no star was out of reach
You stood by me and I stood tall
I had your love I had it all
I’m grateful for each day you gave me
Maybe I don’t know that much
But I know this much is true
I was blessed because I was loved by you

You were always there for me
The tender wind that carried me
A light in the dark shining your love into my life
You’ve been my inspiration
Through the lies you were the truth
My world is a better place because of you

You were my strength when I was weak
You were my voice when I couldn’t speak
You were my eyes when I couldn’t see
You saw the best there was in me
Lifted me up when I couldn’t reach
You gave me faith ’coz you believed
I’m everything I am
Because you loved me

I’m everything I am
Because you loved me

p/s:tahun depan kita bg wafiy adik yer...hehe..

Monday, March 23, 2009

aku tak keja...apa aku kena buat untuk tambah income

erm...4 tahun aku blaja amik degree n alhamdulillah selamat dapat ijazah dalam engineering..aku keja kejap then sambung amik master..unfortunately nampaknya master aku separuh jalan...usah di tanya..malas rasanya nak citer napa sebabnya aku berenti..yg lepas malas aku nak fikir...sekarang ni aku fulltime housewife..jaga anak n jaga suami...aku ada gak pg 2 interview government tapi result interview tak kuar lagi...aku pernah tanya hubby...

mama: pa,kalau mama dapat keja gov tu tapi kena keja jauh cam kat pahang..papa bagi ker???
hubby aku tanpa berfikir panjang.....

papa: tak payahlaa keja jejauh..nanti bayar sesaje je umah kat senawang...jadi housewife je laa tapi ma trylaa involve dalam bisnes..carik apa yg boleh diniagakan....

aku pun diam jer laa bila hubby cakap camtu..aku suka gak jadi housewife sebab relax jer..jaga anak..hubby plak selalu pg belayar...duit tiap2 bulan mmg conform hubby bagi...so apa yg aku nak lagi??masalahnya ada gak rasa busan n rasa tak best sebab tak dapat bantu hubby dalam menambah pendapatan...belaja jer tetinggi...
aku rasa nak buat bisnes laa...tapi nak jual apa yer???ada cadangan??

p/s: fini,apa kata aku jadi bisnes partner ko....heehehehee

Friday, March 20, 2009

Insyaallah kalau takder aral..wafiy dapat beraya umah baru tahun ni:)

last week loan application dah dihantar ke bank..semalam org bank call dan kata loan umah kami dah lulus...alhamdulillah..minggu depan nak pg bank tuk tandatgn letter of approval..tadi pg opis developer tuk tandatgn S&P aggreement(perjanjian jual beli)..dah siap kuarkan downpayment tadi...huhu...teras kopak sangat dah ni....:(..tapi sedapkan hati kata takper kopak..atleast dah dapat umah yg diidamkan..dalam dua minggu (developer kata akan segerakan) akan dapat S&P yg dah siap stamp duty semua..tunggu bank release payment...rasanya end of april or early mei..insyaallah dapatlaa kunci umah...

so apa perasaan aku???
1) rasa happy sebab dah ada umah sendiri
2) Sedih sebab dah kena tinggalkan shah alam-dah lama duk shah alam...rasa dah ngam sangat duk sini
3) pening fikir pasal hal2 nak renovate umah..mana nak pasang kabinet tv...grill lagi..n etc..semua guna duit tu
4) Lega dan bersyukur sebab tuhan bagi rezeki tuk kami beli umah...

Doakan kami cepat dapat umah yer dan dipermudahkan segala urusan...

Sunday, March 15, 2009

home sweet home...

kitaorg plan tuk beli umah kat senawang sebab kat sana umah takder laaa mahal cam shah alam..beside dekat ngan keluarga hubby...tmpt yg kitaorg choose tu mmg dekat dgn bank,kedai2,klinik,sekolah n hospital..this is the house yg kitaorg nak sangat..harapnya loan approve..kalau tak..trylaaa umah lain plak..ini saja the only house with this design yg still availabe at that area..we are totally falling in love with it at the first sight..so doakan kitaorg dpt umah ni yer....:)

Harganya mmg boleh tahan laa...hubby dah garu kepala fikir nak bayar...hehehe..but we are willing to take the risk coz dah malas nak tunggu..bila lagi nak beli umah..anak pun dah makin besar..
-semi detached double story-
kalau ada sesapa yg bleh tlg bg advice about buying house..loan(mana yg ok..hubby nak yg flexi loan),procedure n etc...we already surf the net and ask a friend/famiy..but we will really appreciate if u can give us ur opinion...thanks:)
p/s: aku doa sangat2 dapat umah ni..tapi dm hati duk fikir..huhu..susah gak aku nak maintain umah besar camni..huhu...
* aku stil hutang tag 2..malam ni kut buat