Showing posts with label motherhood. Show all posts
Showing posts with label motherhood. Show all posts

Thursday, December 8, 2011

Bila tgk muka anak2..rasa tenang jer

Bila tengok muka anak yg sangatla naif dan belum mengerti apa2..mama sangatla rasa tenang. Sebolehnya mama nak lindungi wafiy dari semua masalah kat dunia ni..Namun dengan masa,anak pastinya akan meningkat dewasa n akan mulakan hidupnya sendiri..

Bila mama fikir camtu,mama mesti sedih..bila wafiy bgtau mama yg dia sayangkan mama..mama mesti kata wafiy mesti sayang mama sampai bila2 tau..Skrg ni semua nak dengan mama..tido dengan mama..makan dengan mama..walaupun kekadang mama rasa rimas tapi mama rasa bahagia..Selagi wafiy memerlukan mama..mama tetap disisi wafiy sampai bila2...

Mode: sedih tetiba....

Jom tengok wajah anak2 comel yg sangat naif dan bahagia dalam hidup mereka. For more Pics..Click KameraMamaWafiy

Wednesday, November 30, 2011

Rindu saat BF wafiy dulu2...

Semalam Eqa n aliff datang rumah..dah lama tak jumap si aliff ni..mmg bam2 betul..geram nengok..berkat fully BF by mummy dia..alhamdulillah..bila tgk eqa bf alif, mama terasa rindu sangat2..rindu saat neneng wafiy...huhuhuhhh...moga2 Allah berikan mama rezeki tuk merasai lagi pengalaman tu.amin.


wafiy suka sangat dengan baby aliff

Monday, July 18, 2011

cara mama potty train wafiy

bila cakap pasal potty train..aku dulu2 selalu fikir mesti susah kan nak buat..jadi aku mcm malas nak fikir..tapi bila tgk kengkwan yg lain yg baya wafiy dah ramai mula potty train n berjaya pampersless..aku sangat jeles n rasa bersemangat nak potty train.Alhamdulillah wafiy dah tak pakai pampers day n night for 7 month already.jadi aku nak share kat sini cara aku potty train anak teruna aku tu..

pic from google
1. aku start potty train masa wafiy umur 2 tahun 6 bulan...masa tu dia mmg tak pandai lagi sangat nak cakap nak kencing tapi aku ajar slow2 la..aku ajar kata nak kencing n nak beyak..

2. mula tak pakaikan pampers lepas dia mandi pagi...masa ni bila mama tak pakaikan..wafiy akan pegang bird dia n gelak..hehehe...agknya dia rasa lain...free jer..hehehe...so aku kata kalau nak kencing bgtau mama..kita pg toilet...for the first week mmg fail sebab dia selalu accident kencing kat lantai.Nasib baik takder accident kat atas sofa n carpet.Dalam sehari bila wafiy dah kencing sekali..aku pakaikan la pampers.

3. aku kerap bawak wafiy pg kencing kat toilet...paling kurang sejam sekali..tapi dia tak pernah kencing...nak kencing dalam seluar gak..huhuhuh...

proses ni berlangsung selama seminggu..sampaila satu hari...wafiy cakap ngan mama masa dia tgh main..

wafiy: ma,fiy nak basah ni...
mama: (blur..tak faham maksud wafiy..)
wafiy: (cepat2 dia pg toilet)....ma,cepat ma
mama: rupanya dia nak kencing...dia tak nak basah....hehehehe

start hari tu wafiy pun dah pandai cakap nak kencing..tapi tiap kali nak kencing dia akan kata dia nak beyak...hehehe..lepas 2 hari..mama risau wafiy tak beyak2 lagi..risau gak takut dia tak biasa nak poo2 kat toilet..tapi hari ke 3 tu..wafiy kata nk beyak n nak duduk atas toilet bowl..alhamdulillah..mission mama berjaya...:))

jd nak proceed ke mlm plak.

1. Sebelum tido  mama akan slow talk ngan wafiy kata kalau dia nak kencing kejut mama...2 malam berturut wafiy kencing atas tilam..huhu...mama sabar jer sebab dia dalam proses learning.Jadi sebagai persediaan awal..lapikkan tilam anda. Kalau ada getah yg guna masa baby tu..bolehla guna..mcm aku ntah kemana letak getah tu..jadi aku lapik plastik..

2. Jangan marah dia bila dia kencing tapi cakap bebaik.Jadi mama kata kat wafiy.kalau rasa nak kencing memalam,kejut mama. Jangan kencing atas tilam nanti basah tempat kita nak tidur.

3. Pastikan dah bawak dia kencing dulu sebelum tido.

Malam yg ke3..masa mama tgh lena..tetiba ada tangan kecik duk cuit2 mama..dlm mamai mama dengar wafiy kata...mama,nak beyak..walaupun tido mama terganggu..tapi mama seronok.alhamdulillah.wafiy dah boleh bangun n kencing.. 

Setelah 1 minggu lebih berusaha..mama berjaya potty train wafiy..alhamdulillah...yg penting tiada lagi duit perlu guna tuk beli pampers....weeeeeeeeeeeeeeeee.....jimat:)

conclusion:
1. kena banyak sabar and rajinkan diri.
2. kena bg anak sedar dengan sendiri yg kalau dia tak pg toilet dia akan basah dengan kencing dia n make sure to talk to him and said its a bad thing
3. kena banyak communication.Jangan marah anak. he is in learning process.
4. Dont push your kids, kalau muda sangat lagi..kesian kat dia..u will know when is the right time.

so skrg ni tak kisah la kat mana pun..wafiy akan cakap bila dia nak kencing..kalau tgh travel dia akan bgtau.so mama akan stop keta kat mana2 stesen.lagi satu, wafiy ni bila dia dah mula rasa nak kencing,dia akan pegang bird dia..hehee...jd kalau tgh drive mama boleh agakla nak stop kat mana.takder la rushing n terkencing dalam seluar..Pada kengkawan yg nak potty train tu..selamat berjaya.

Friday, July 8, 2011

meroyan...

mamawafiy meroyan nak baby lepas tgk muka baby aliff yg sangat comel ni...huhu...congrat to my friend eqa dan asraul for the new baby boy...welcome to club tak tido malam...hehehe...tapi mamawafiy dah bleh tido lena malam skrg...abg wafiy dah besar...
his first hour

his first day
abg wafiy excited tgk baby aliff...
when i see this baby...i remember the joy i feel bila wafiy lahir...satu perasaan yg tidak dapat digambarkan...Thak you Allah for this beautiful gift..

Wednesday, June 22, 2011

Sebak dan pilu

Rindu dgn keletah wafiy masa dia kecik2 dulu..dalam hati ni nak baby lagi.Bila rasa nak baby n fikir kesihatan, aku akan rasa sangat sebak.Aritu masa aku balik kelantan..dapatla aku main2 dgn anak2 kecik umur setahun yg mak aku jaga..mak aku babysitter 3 org.sorg baby girl n lagi satu kembar lelaki.yg paling aku suka baby alya..baru nak masuk setahun..mula2 tu langsung tak nak dgn aku..lama2 baru ok n dah kamceng...suka dgn gelagat dia..mula2 aku tak nak la attach sangat dgn dia..tapi dah sebulan lebih duk kg..lama2 aku mula rasa sayang..aduhai..bila masa nak balik..rasa sebak sangat sebab mak aku kata maybe bulan 7 ni..mak dia akan transfer dah.Mak dia keja polis n skrg ni tgh apply transfer ke utara sebab hubby dia keja sana. Kemungkinan...this is the last time i see those innocent face and i feel so sad..Tak bestnya rasa sedih dgn anak org..i want my own baby girl..huhuhuh
mamawafiy & baby alya
So skrg ni sangat bersemangat untuk turunkan berat..for healthy reason n for baby. Nak baby yg comel n baik mcm abg wafiy...Doakan aku yer..

geramnya tgk dia masa ni..i think masa ni wafiy nak masuk 3 bulan

muka gayar naik buai pertama kali

Monday, May 16, 2011

Ada apa dengan Wafiy..

Another one month to go before wafiy reach 3 years old..sekejapnya masa berlalu.Seriously mama rindu sangat kat wafiy masa baby..tapi wafiy yg dah skrg ni pun mama sayang dan semestinya akan rindui keletahnya bila dia dah besar nanti.

WAFIY
1. Selalu tolong picitkan kepala dan kaki mama bila mama tak sihat or bila mama mintak tolong picitkan
2. Sangat2 la malas nak belajar tapi mama tak paksa dia belajar cuma frequently ajar dia sambil2 dia main.
3. Selalu mintak suruh antar dia ke SCHOOL sebab dia kata nak kawan n nak naik bas..huhu..takder maknanya naik bas sayang.mama kan ada tuk antarkan wafiy.So mama n papa decide antar wafiy school awal tahun depan.
4. Bolehlaa faham dah apa dia cakap cuma bila dia dah excited sangat..langsung tak faham dah.
5. Sangat suka nyanyi lagu2 glamor kat TV.Skrg tiap masa nyanyi lagu 'Jahatnya Cinta' akim n stacy tu.
6. Dah pandai mintak papa belikan apa2 bila papa call.Amboi..bukan main lagi.Skrg dia order boat dgn papa dia.Penat papa turun carik kat Sabah sana tuk anak tersayang.
7. Dah tak pakai pampers n skrg minum susu dgn cawan.
jom minum susu..
8. Bila nak tido siang or malam..dia akan baring n tido sendiri.
9. Sangat suka baby n mintak baby dgn mama...hehehe
sanggup jadi kuda tuk haziq
10. dah pandai kemas semua mainan yg dia main.N kalau mood rajin..semua menda dlm bilik dia,dia akan kemas.
11. Makanan feveret nasi putih dan sup ayam.

Mama dan papa sayang kat wafiy sangat2. wafiy pelengkap kasih kita sekeluarga.  Mama minta maaf kalau kadang2 mama marahkan wafiy..wafiy kekadang notty n tak dengar cakap mama or kekadang sebab mama penat n tak sihat.Maafkan mama yer sayang. Muahhhhhhhhhhhhhh....Walau apa pun jadi..wafiy tetap mama sayang.
mama n papa lil precious

Tuesday, March 22, 2011

rindu

kesian bila tgk wafiy rindu kat papa dia..kekadang dia tanya mana papa n sebelum mama sempat jawab..dia dah jawab sendiri  "papa kat kapal"..huhu..paling sedih bila masa gathering aritu..mama nampak kesedihan kat mata wafiy bila tgk kengkawan dia ada papa disisi..sabar yer sayang..nenanti papa balik..kita manja2 dgn papa puas2 yer..
mama plak dalam mode nak bg wafiy adik jer skrg ni..atleast wafiy ada kawan..
sangat rindu saat2 dapat pakaikan kaki comel stokin kecik ni..hurmmm...

Thursday, March 10, 2011

Praktis jadi abg long

wafiy suka sangat bila cousin dia haziq datang rumah.terus suruh panggil dia abg long.siap mintak dgn makngah dia nak pinjam haziq..hehehe

ajar adik main toys
seronok layan adik main
suka tgk pic ni
tak kisah kena buli ngan adik
nak riba adik konon.mama tgk dah nak sama saiz jer
insyaallah sayang..mama doa Semoga Allah murahkan rezeki mama dan papa untuk bagi wafiy adik yer.amin

Wednesday, March 9, 2011

bersuka ria

aritu aku pg ke tesco extra yg baru2 lagi bukak kat seremban ni..masa tu adik ipar aku nak shopping barang2 tuk masak nak bagi kat adik aku aka hubby dia yg duk kat kapal.Jadi sementara menunggu dia shopping,aku ngan wafiy pun pergi bersuka ria kat tempat games ni.best gak layan game ngan wafiy sebab
tempat ni family punya.jadi bayar satu token dah boleh main both side.macam pistol tu..aku guna sebelah.wafiy guna sebelah.

bowling,,si wafiy ni baling asyik ke parit jer..
seronok main drum ni..ada dua mode.age 6 years below and 6 years up.tuk age wafiy,ketuk warna drum tuk warna buah kat skrin.
the happy us
mama tembak sebelah..wafiy tembak sebelah.yg peliknya..wafiy tembak ke langit jer memanjang,,mama yg terer ni K.O dulu.
mama kasi can wafiy menang
seronok wafiy ketuk2 menda ni
topi yg wafiy pakai tu baru jer beli time ni.sejak jadi peminat tegar justin bieber ni..apa si bieber tu pakai dia nak ikut..pakai topi..pakai sweater..anak...anak..kecik2 dah pandai minat artis.tak elok tau..oklaa,nak ke giant ni.mau carik barang dapur.wafiy dah siap order ayam KFC.ok take care..daa

Tuesday, February 22, 2011

Seronok abg long layan adik

Arini my SIL-anah datang dari kelantan sebab nak jumpa hubby dia iaitu adik aku kat port klang. Bila anah bgtau dia nak dtg.seronoknya rasa sebab boleh jumpa budak kecik yg comel ni.disebabkan si kecik ni laa aku dah bergelar maklong skrg.geram tgk dia.last jumpa masa bulan 10 aritu.dah lama.skrg haziq pun dah besar. org yg paling seronok jumpa haziq,abg long wafiy la.Tiap kali tepon tokma kat kelantan mesti tanya haziq mana.sampai bear dia pun dia bg nama haziq.bila dah jumpa haziq punya laa suka dia sampai semua toys n buku nak bg haziq main.Sikit pun dia tak buat nakal dgn haziq.

haziq yg comel

abg long pose special dgn adik haziq


seronok abg long layan adik main
Mama doa Allah murahkan rezeki mama ngan papa tuk bg wafiy adik yer..Amin.

Tuesday, January 4, 2011

dan pemenangnya ialah...

terima kasih pd farah,fit,GB,zue and liana yg sudi mencuba kuiz teka gambar..nak tau sapa yg jawab dgn betul..ada 2 org sebenarnya..tapi disebabkan kita kira pada sapa cepat dia dapat..pemenangnya ialah
.
.
.
.
.
.
.
.

congrat farah.your blanket will reach u today..to liana, ko pun jawab betul gak tapi terlewat..hehehe..nanti aku bg ko saguhati yer.blum fikir lagi nak bagi apa..Sebenarnya wafiy pergi ke Bukit Cahaya Sri Alam/Bukit Cerakah. Kitaorg ke UITM hantarkan cousin hubby hostel.Lepas tu kami kesini..


Rumah Iklim
 Kat papan tanda kata.."bermain salji tanpa perlu ke luar negara"..tapi sebenarnya sepatutnya begini "tengok salji tanpa perlu ke luar negara"...hehehe..ada dua bilik kat dalam tu.mmg sejuklaa..wafiy mmg kagum giler n dia macam takut sebab sejuk sangat..hehehe..

takder laa best sangat datang sini.Hubby kata ini last kitaorg pg...hehe..tapi yg penting wafiy enjoy naik tram.mama pun suka..tram ni akan bawak kita keliling taman ni.Lupa plak nak cakap..fee nak masuk RM3 for adult.Masa nak masuk rumah iklim tu adult RM3 and kids bawah 11 tahun kena bayar RM1.


Our ride there


Lepas dah puas jejalan..keluar jer dari taman tu ada pakcik2 yg jual aiskrim dgn motor tu..teringat masa kecik2 dulu selalu beli aiskrim kon or makan dgn roti.jadi belilaa sorg satu...aku teringat kat sekyen 9 ke 11 yer..sudah lupa laa..dulu2 masa aku duk shah alam kawan aku lini pernah bawak aku datang makan nasi ayam kat situ.mmg sedap.so alang2 dah lalu..aku pun ajak hubby pg sana.mmg ramail giler org. Tapi nasib kitaorg baik teruss dapat tmpt duduk.satu nasi ayam RM4.mmg sedap..dapat plak minum air kelapa time2 panas tu..wafiy pun selera makan..terima kasih maklong pika yg tolong bayarkan makan kitaorg.:)


makan2 time
oklaa..nak gi basuh baju.panas arini..rugi tak menjemur..byeeee

Saturday, January 1, 2011

Azam tahun baru 2011

Tahun 2010 dah berlalu pg.kejap jer masa berlalu.Tahun lepas tak banyak achievement yg aku dapat capai.rasanya semuanya mendatar jer..takder apa yg best. So tahun 2011 ni azam aku:

Untuk diri
1. Nak bagi wafiy adik..tak kisah rezeki boy ke girl..dua2 pun tak kisah..hehe
2. nak turunkan 20kg berat badan so aku lebih sihat tuk jada keluarga
3. nak tambah duit saving nad pelaburan masa depan.

4. Lastly to a be a better me..

Untuk keluarga
4. Mengurangkan hutang.Selesaikan 2 kad kredit dan satu personal loan.
5. Menambah saving keluarga esp tuk wafiy.
6. Target wafiy diapers free before he reach 3 years old

alamak banyak lagilaa tapi aku dah pening nanti sambung yer..happy new years friends..:)
kami bertiga..bilaa nak berempat plak..
P/S: AKAN SAMBUNG PART 2.MY LIFE AS A PLUS SIZE:WHERE TO SHOP YOUR CLOTH TOMORROW  OK:)

Wednesday, December 29, 2010

Abang Long

Wafiy skrg ni suka sangat dgn baby..asyik duk mintak nak baby dgn mama..siap suruh panggil dia abg long..hehehe..hati mmg nak bagi wafiy adik..tapi belum ada rezeki..lagipun bila lately BP tinggi semacam..aku rasa eloklaa gak aku blum preggy...Allah maha mengetahui apa yg terbaik tuk hambanya..cuma period dah lambat 2 minggu ni..dah berapa kali check..negative jer memanjang.hurmm...
-wafiy dgn zahra(anak ha yg comel sangat)-

btw,skrg ni tgh potty train wafiy..banyak lagi kes accident..bebila mama malas..pakaikan pampers jer..apalaa mama wafiy ni..kalau rajin sket confirm wafiy dah pampers free..wafiy skrg dah minum susu dgn cawan jer..no more bottles.seminggu gaklaa baru dia rela lepaskan botol dia.Botol wafiy tu ala2 dah kena tukar..so aku fikir dari beli lagi botol..baik aku stopkan terus.jadi mission accomplish..skrg mmg tinggal nak potty train jer..doakan mama wafiy ni bertambah rajin yer..:)..
intai wafiy sket...:)

Wednesday, December 8, 2010

Luahan hati seorg surirumah


Dulu2 masa aku start belajar kat MRSM aku mula tanam citer2 nak jadi jurutera sebab mmg belajar dalam bidang sains kan.Masa tu samada jadi doktor or jurutera jer..memandangkan aku rasa profession doktor tak sesuai dgn aku so aku choose laa engineering.So selepas belajar dgn tekun..hehe..tekunlaa sangat..alhamdulillah dapat sambung belajar Manufacturing Engineering kat UKM.I have fun there.Dapat kenal kengkawan yg still lagi close sampai skrg. First year dapat kenal tip and aniz sebab kitaorg satu kolej. Then kat Fakulti baik dgn tisya,il,ha,chewan.mariam and many others. Belajar engineer agak mencabar untuk aku sebab banyaknya menda yg kena faham.Aku dahlaa pemalas. Tapi berkat usaha dan doa dr ma dan abah alhamdulillah dapat gak aku habiskan study. Eh lupa plak..doa my dear boyfriend gak..hehe

banyaklaa aku membebel.Point aku sebenarnya tak terlintas langsung pada fikiran aku masa tu yg aku akan jadi fulltime housewife.In my mind i think i will be an engineer kat mana2 company. kononnya akan giler2 berjaya laa..Hari ni aku bukan engineer tapi seorg surirumah berjaya..hubby kata aku takleh kata yg aku ni surirumah berjaya sebab aku takder skill macam pandai giler memasak n pandai menjahit..hehehe..tapi atleast i'll try to be the best for them.Jadi full time housewife ada pro n con..
pro
  • Boleh jaga anak sendiri n will always be there for ur family
  • tak payah sesusah bangun pagi n pg keja n stress pasal keja
  • Boleh pg jejalan or bercuti pada hari biasa..
  • Duit akan dapat tiap2 bulan dari hubby
con
  • Org selalu mengata kata rugilaa belajar tinggi2 tapi duduk umah. Duk perabiskan duit laki jer
  • Saper kata jadi housewife ni duk goyang2 kaki kat umah n dapat duit free dari hubby tiap2 bulan.percayalaa..takder masa nak goyang kaki.Setiap masa terisi dgn macam2 aktiviti kat umah sampai malam mesti flat giler. my routine everyday..bangun pagi-mandikan wafiy-masak-kemas rumah-basuh baju-sidai baju-kemas rumah balik sebab wafiy dah sepahkan-lipat baju-masak lagi-tengok tv-kemas umah-tido.Dalam masa2 tunggu baju dibasuh or masa wafiy lelap kejap bolehlaa layan FB/blog.
  • takder duit sendiri yg dapat dari usaha sendiri.
  • Sometimes it is so hard to have a 'ME' time only. Rasa sangat stress.
apa saja tuk kamu berdua

apa pun aku bersyukur sebab Allah permudahkan rezeki aku sekeluarga. Walaupun kekadang hati sangatlaa jeles tgk kengkawan lain ada kareer yg best tapi mungkin ini jalan yg Allah tunjukkan pada aku.Atleast tiap masa aku dapat tgk wafiy depan mata. Dapat masakkan untuk hubby tiap masa dia nak makan n tiap kali papa or wafiy perlukan mama..mama sentiasa ada tuk comfort 2 org kesayangan mama ni.Walaupun kekadang aku stress tapi aku tahu aku boleh carik jalan tuk kurangkan stress aku..Insyaallah..to working mum outthere..percayalaa theres somebody like me who envy you sebab korg dahlaa berkerjaya,dapat uruskan family lagi..aku jeles..tapi maybe korg pun jeles ngan aku yg jadi housewife ni...betul ke ada org jeles????huhu...

Wednesday, December 1, 2010

aku nak kurus..

semalam baru citer pasal plus size punya baju tapi arini nak citer pasal kurus plak..seingat aku,aku betul2 lost weight masa aku keja engineer cikai dulu..penat sangat keja sampai hilang 10kg dr berat asal.Tapi sejak dah kawen,beranak n jadi fulltime housewife ni..aku makin leka..langsung tak jaga makan n exercise lagi laa tak buat.Harapkan keja mengemas n berkebun jer baru keluar peluh.Seriously aku selalu terfikir..aku risau sangat dgn macam2 penyakit bila dah obese ni tapi langkah mengatasi langsung aku tak buat.So dear friends,tolonglaa buat aku sedar n kembali fokus..aku kena kurangkan berat badan..jadi sihat untuk aku jaga hubby dan wafiy..n semestinya nak jadi hot balik..hehehe..

1. aku pernah try makan JuSM**e5..tapi tak berapa jalan sebab tiap kali makan mesti rasa nak muntah n badan sakit2..is it normal sakit2 badan camtu tuk early consumption???
apa lagi produk lain yg sesuai yg aku tak payah pantang segala bagai mcm takleh minum ais semua tu n langsung takleh makan nasi??

2. aku realize kat FB yg am ada mention pasl PBeautiful..Menarik esp bila dah baca testimonial n faedah pakai PB.am,do explain to me..ada tak kengkawan lain yg dah cuba..mmg ok ker???(hurmmmm..cuma bila fikirkan harga tu yg buat fikir banyak kali)

aku yg gemuk..dulu hubby lagi besar.skrg hubby pun dah mengecil.
Do advise me..

Thursday, November 25, 2010

Depress..huhu..

Being a FullTime Housewife with only wafiy jer yg jadi peneman kat rumah 2 tingkat yg sunyi tanpa manusia lain membuatkan aku agak depress..dahlaa takder teman berbual..memalam bila tido berdua rasa sangatlaa sepi n takut...walaupun ada grill+alarm ker..aku still tak pernah rasa secure.Sejak hubby balik sebulan ni barulaa aku boleh tido lena.kalau tak dalam kul 2-3 pagi mesti aku duk hendap2 tingkap tgk keadaan umah.huhu..

And after 3 years married and 2 years having wafiy in our life aku mula rasa dalam diri ni yg aku memerlukan masa tuk diri aku..i need time for my self doing whatever i want to do tanpa perlu risau kat mana wafiy..or sibuk duk kejar wafiy..Tahap depress aku makin teruk sampai aku duk menangis dalam bilik sesorg.Sian wafiy yg terpaksa pujuk mama..aku mama yg baik..aku sayang anak aku..aku sayang laki aku..tapi aku rasa tiap wanita perlukan masa bersendiri..macam iklan jacob tu..kita sebagai wanita..kitalaa tukang masak..kitalaa penasihat fashion..semua kita laa..bagi aku yg tak keja ni..sepanjang masa duk buat keja umah.tak pernah boleh cuti pun...huhuhu...Semalam masa pg umah eila..seronok sangat dapat kongsi2 perasaan memandangkan dia pun hadapi menda yg sama macam aku..tapi yg kurang best tak dapat borak lelama sebab dah lewat n kitaorg kena balik umah.Nenanti kita date lagi yer eila.

dan hampir 2 tahun tak bekerja..aku mula rasa yg otak aku makin lembab..huhu..dulu2 senang jer buat congak..skrg ni blur2..belum lagi cakap pasal bahasa inggeris aku yg makin berkarat..n kekadang aku jadi sangat pelupa..i need my old self back..need to do something..HELP Me.....disebabkan tu laa skrg ni dah mula aktif dalam bisnes sebab atleast dapatlaa otak aku yg berkarat ni berfikir sket,BTW, jangan lupa jenguk2 MyLittleBigShop kalau anda berminat untuk membeli preloved toys.Insyaallah lebih banyak toys akan diupload. oklaa..mahu tido..tapi nak tepek muka kesayangan aku dulu..dah lama tak tepek muka dia kat sini..



Thursday, October 7, 2010

teringin nak baby

bila tgk kengkawan lain yg anak2 sebaya wafiy dah ada anak ke2..hati ni teringin sangat2 nak bagi wafiy adik..tapi apakan daya..belum ada rezeki.Timing selalu salah..huhu..en.hubby balik nanti sila bersedia yer..saya mahu baby lagi..hehehe

azza dah ada airyll n alyff
marsha ada qila n ariq
am plak syira dah nak dapat adik anytime jer ni
intan happy dgn syaza n adam

aku nak sorg baby girl yg sihat,sempurna,baik macam wafiy n comel macam mama dia..hehehe..disebabkan semua cakap wafiy mcm papa.Mama pun nak anak yg muka mama plak:)..Tapi kalau dapat boy pun ok gak..bleh wat satu bilik yg sesuai tuk abg wafiy n adiknya..n wafiy ada geng main bola.takderlaa nanti adik ajak wafiy main masak2..hehe,,,adoii..kuatnya mama wafiy ni berangan.Doakan aku yer:)

Tuesday, September 14, 2010

STOP...sedih tapi rasa bebas

lamanya tak update blog..semalam pun update gambar beraya dgn hubby kat melaka jer..kali ni nak citer pasal wafiy yg dah STOP breastfeed. Asalnya walaupun aku plan bila wafiy cecah 2 tahun,aku pun nak stop BF tapi bila dah sampai masanya aku macam malas laa plak n rasa sedih bila memikirkan wafiy nanti dah tak berkepit n mintak neneng ngan mama.Bagi aku saat menyusu wafiy sangatlaa indah.Rasa close sangat ngan dia.Walaupun ada masanya aku rasa leceh n geram esp bila dia tergigit or kejanya mintak neneng sepanjang masa..haruslaa geram kan..

Bila aku balik kelantan tuk berpuasa last month..aku duk mengeluh kat ma aku yg wafiy menyusu sakit sebab kejanya menyusu jer sampai luka P*ti*g..jadi ma aku kata..berenti jer laa..atleast kalau wafiy meragam kat umah..ada ramai yg boleh layan dia.Jadi bila wafiy mintak nak neneng..aku kata neneng sakit..wafiy kata nak tgk..aku letak sirap..terus wafiy nangis n kata mama sakit..masa tgk wafiy nangis..rasa sedih sangat.Nak jer menyusu wafiy lagi tapi aku kuatkan hati.Memang dah sampai masa tuk wafiy stop..aku risau makin ditunggu n dia makin besar..lagi susah nak stop.Alhamdulillah senang nak stop wafiy.Dia terus minum susu FM...kalau org tanya wafiy tak neneng ker??dia akan jawab..neneng sakit..mama sakit..disebabkan sayangkan mama n risau mama sakit,wafiy sanggup berenti menyusu.Itulah kasih wafiy tuk mama.Mama terharu sangat.

kekadang rindu saat2 mengepam susu n wat stok bebanyak..

lama dah tak guna my spectra ni
skrg ni aku rasa happy sangat sebab bila jejalan dah tak payah fikir nak menyusu wafiy kat public n yg bestnya bila jejalan wafiy boleh jer minum air apa2 pun..tak payahlaa mengangkut bakul susu dia. Sekarang mama rasa sangat bebas sebab no more nursing bra,bleh pakai baju apa pun mcm jubah..n wafiy lagi senang nak tido.tepuk2 peha jer dah lelap plus he sleep the whole nignt. Mama skrg boleh tido mati..hehehe

Aku tak pernah menyesal menyusu wafiy selama ni..aku bangga dapat berikan yg terbaik tuk wafiy. yang penting anak mama membesar dengan sihat. I am a proud mama. Mama doa Allah akan memberi mama lagi kesempatan untuk menyusu adik2 wafiy..insyaallah this journey will continue.
fish spa at tiara beach resort

island hopping langkawi
on the ferry to Langkawi

p/s:gambar2 BF wafiy masa kecik semua dah takder sebab hard disk rosak..huhu..nasib baik ada yg dah print.