Showing posts with label wish list. Show all posts
Showing posts with label wish list. Show all posts

Tuesday, June 1, 2010

REmember my WISH LIST last year??

bila aku bukak label wish list..then aku teringat yg aku lupa nak update yg sesetengah wishlist aku dah jadi kenyataan..ada lagi yg wish yg sangat penting still pending tapi slow2 laa kan..atleast ada gak yg tercapai..

ini wish list aku buat tahun lepas..aku berangan:
1. Untuk buat satu wall yg dilekatkan family pictures macam ni
so, i make my own personal family wall dekat tangga..aku tak nak tangga tu just jadi laluan tuk naik ke atas semata2..so aku rasa its the best spot that i put our pictures there..i hope people will atleast stop and see our pictures because we love to share it.
2. Sebelum masuk umah ni aritu duk berangan nak pasang ADT..skrg alhamdulillah dah ada.
3. Niat di hati nak side by side fridge tapi yg kitaorg ada ni pun kira alhamdulillah..dah cukup besar..
-wish to have this..source-
-we end up buying this..since the door made from tempered glass so tak dapatlaa aku lekatkan fridge magnet..jadi aku letak fridge magnet aku kat sini.....-
-letak satu board kat dapur..bleh letak drawing wafiy sekali-

and another 2 pending project are this....
1. TV wall cabinet
2. White nyatuh kitchen cabinet
insyaallah kalau ada rezeki dapatlaa merasa nanti kan...:)

Monday, April 12, 2010

deko2

lama tak update blog..aku agak sibuk jejalan..hehe,balik umah mentua kat kuala pilah..pg putrajaya jumpa nenek,gi umah azza amik brg2 wafiy n minggu lepas kejanya gi nilai3 jer..huhu..

skrg dalam proses deko2 rumah..biar sedap sikit mata memandang..sebelum ni duk main tangkap muat jer..kekadang pedih gak telinga dengar komen2 berbisa kengkawan yg datang umah..jadi aku buatlaa sikit2..budget pun bukannya banyak pun..ini perancangan aku..

1. Buat Plaster ceiling tuk hall n dining-DONE
aku wat design yg simpe2 jer sebab aku pun tak suka sarat sangat..org tu wat selama dua hari..sian wafiy takleh main kat hal masa org tu wat kejal..duk terperap dlm bilik..bila wat plaster ceiling ni..umah punyalaa bersepah..tension bila mengemas..nasib baik ada adik2 aku yg nolong..kalau aku sesorg mmg tension laa.
-plaster design kat dining hall-

2. Seperate my hall into formal guest hall and family hall..-DONE
memandangkan takder duit lagi tuk tukar sarung sofa or beli sofa baru..so aku just gunakan sofa sedia ada..letak 2 seater tu kat formal hall n pasang kipas kat situ. Jadi kalau org datang..ada choice nak duk mana. sebabnya family hall tu penuh ngan barang2 wafiy.
-sebelum-

-selepas-

-wall decoration kat formal hall..i love to use wall sticker..suka sangat black and white-

3. Beli langsir baru sebab nak wat tinggi langsir 9 kaki tuk nampakkan rumah tinggi- DONE
lama survey nak langsir warna apa n pattern apa tuk hall..budget plak ciput jer jadi takleh laa grand2 sangat..skrg ni pun baru ada budget tuk first layer..second layer tunggu dulu laa.
-the new curtain at night-
-at day-

-sliding door tepi-

4. Beli LCD Tv- DONE

aku beli Toshiba regza..mmg giler toshiba..hehe
-sebelum-

-selepas-
-the decoration on my aquarium-

5. Trying to change the theme of my house to modern contemporary..-ON PROGRESS
Since barang2 umah aku tak selari dgn konsep moden n aku still takleh beli perabut lain..jadi aku just guna laa yg sedia ada.CUma tambahkan dengan decoration kat dinding..skrg tgh survey2 lampu gak..

6. Buat TV panel n built in cabinet- NOT DONE
Budget still takder n still tengah survey design
-suka gak pattern ni..ada contractor dekat umah tgh wat promotion..this design for RM1800..ok ker???-

7. Kitchen Cabinet- NOT DONE

yg ini dari tahun lepas lagi tak buat2..insyaallah akan cuba adakan budget tuk tahun ni. aku ni kejap nak nyatuh,kejap nak melamine..jadi tunggu jer laa dulu.
.
.
.
.
.
.
.
.
n my list will be added more sooooon...pening kepala laki aku kalau baca ni..hehe

last saturday pg umah azza tuk amik brg2 wafiy yg aku beli dari dia..thanx yer azza..suka wafiy dapat jumpa airyll n papa airyll.wafiy ni kalau jumpa papa org suka bermanja ngan papa org.menumpang kasih..kesian aku tgk dia..mesti rindu kat papa..sabar yer sayang..nanti papa balik. Aku beli easel n meja+kerusi tuk wafiy..seronok wafiy.Dahlaa aku letak depan tv..mmg lagi seronoklaa dia. Lepas guna easel crayola tu..dia pg conteng dinding umah plak..adoiii..sabar jer laa..
-inilaa barangnya..modelnya dah tido masa mama amik pic ni sebab penat sangat tolong achik dia panjat tangga nak pasang langsir-

ermm.oklaa..nak tido..nite semua

Monday, November 16, 2009

Berangan

sekarang ni keja aku duk berangan jer..esp pasal deko umah..bak kata hubby..berangan menda nak abiskan duit dia..hehe..sorry yer sayang, itukan mmg keja mama..hehe..ala berangan jer,bukannya boleh buat pun yg mahal2 tu..mama just nak yg within budget kita..sayang tengoklaa yer apa mama suka ni n decide wether u approve it or not..

aku dah lama usha nak wat wall decoration camni cuma terfikir cantik ke tak ekk kalau aku buat..silap2 jadi buruk.tapi ingat nak try laa..nampak modern n nice..lagipun aku ni kalau pg umah org..suka tengok gambar2 family yg diorg display kat dinding..jadi aku pun nak gak ada satu ruang kat living room aku yg display gambar2 org yg aku sayang..

sumber
-boleh tak buat camni sayang???abaikan sofa tu,just focus pada dinding-


aku pernah cakap kat hubby,kalau kita beli TV LCD nanti,boleh tak kita wat tv console cam kat bawah ni..cantik kan..kemas jer nampak..sekali hubby kata..tak payah.membazir jer..huhu..tapi sayang,boleh tak nenanti bila kita dah ada budget..mama suka sangat design camni..

sumber

yg macam ni pun ok gak..kecik sket..jadi kos pun kecik gak sikit..hehe


skrg ni tengah duk amik quotation tuk kitchen cabinet complete with hod,hood and oven..aku suka yg warna putih..kalau budget cukup..ingat nak tangkap nyatuh putih..tengoklaa camner..


harapnya ada rezeki..angan2 akan jadi kenyataan..oklaa.si kecik dah bangun..nak bagi wafiy makan..arini hujan je dari pagi..sejuk jer..bestnya


Monday, May 4, 2009

My WISH List

ini wish list barang2 letrik jer tau..kalau aku buat senarai penuh wish list aku..mau terbalik hubby tgk nantisetan

1) aku suka sangat side by side fridge mcm ni..

tapi harga mahal giler..huhu..lagipun aku fikir..aku akan guna ker keseluruhan space yg besar itu..nanti kan membazir jer..(ini ayat pujuk hati jer)..so we end up deciding to buy fridge 2 door with 450l and above mcm ni..



2) washing machine top loading with 10kg n above(memandangkan baju kitaorg besar2..so mesti beratkan...hehe)..we choose this brand..sengihnampakgigi


3) Lepas bincang ngan hanem td..i decided to buy this..before this ingat nak beli stove with oven tu terus..but anem kata nanti susah nak maintain..so nak beli yg ini laaa..microwave ovenkenyit-kononnya nak rajin buat kuih laaaa-hehe


4) Cooker Hood
aku minat yg ala2 chimney tu tapi cam susah jer nak pasang..so beli yg biasa jerlaa..org kitchen cabinet tu mmg ada nak belikan sekali tapi aku tak nak laaa..i want to choose my own brand..and in my own budget:)

5) home teather...with plasma tv and karaoke set..wahhhh...ini kena menabung betul2 ni..
6) and lastly nak langgan security system macam ADT...yg ini for safety laa kan..


-logo taken from here-
Tapi semua ni wish list jer..tak tau laa bila mampu tuk beli semua ni..tapi kalau takder cita2 nanti kita tak usaha tuk daptkannya..tul tak...??sooo usaha aku yg paling utama tuk beli semua ini ialah.....pujuk hubby.."sayang,boleh yer kita beli semua ni nanti??"..hehehesetan

P/S: all pics except ADT are from HSL website..