Tuesday, June 14, 2011

Pecah Masuk

Pagi td aku dapat tahu yg sorg kawan geng kapal aku yg duduk kat rawang rumahnya kena pecah masuk buat kali ke2...yg kali pertama baru jer jadi aritu..mmg ngeri..masa first time tu siap perompak masuk dgn parang n masuk rumah tengah2 malam...dahla hubby akak tu takder kat umah..ada dia,bibik dan anak2 jer..alhamdulillah diorg ok..cuma barang jer la hilang.Aku respek betul akak tu sebab dia kuat n tak trauma n still duduk kat umah tu walaupun hubby dia still tak off lagi.Kalau aku conform tak berani dah duk situ..

Dan semalam disyaki perompak yg sama,pecah masuk rumah dia siang2 hari...habis disapu semua menda. Total Lost near Rm20K..perghh...aduhai..kesiannya akak ni.Masa tu takder org kat umah n nasib baik hubby dia dah balik.Dari kata hubby dia,diorg nak pindah rumah lain.Serik duk situ..aku doakan akak ni tabahkan hati n perompak tu ditangkap polis n terima balasan setimpal.

Bila menda jadi camni,aku pun mestilah risau.Ya Allah moga keluargaku dilindungi dari musibah sebegini.Takutnya bila difikirkan...huhuhu...

No comments: